Monday 19 September 2011

PERHENTIAN

Alhamdulillah...........................

Cuti beberapa hari ini,aku mengambil kesempatan untuk pulang ke rumah.Untuk melihat nenek ku..kesihatan beliau juga semakin pulih.. ndak lah risau aku...!Aku juga dapat merasa masakan beliau.Wah..sedap betoi..hehehe

 Di kesempatan itu,aku juga dapat melawat sabahat dan tok guru di madrasah,banyak perubahan yang aku dapat lihat di sana..Pembangunan juga semakin maju..Di madrasah juga ada Ustaz baru tapi tiada kesempatan untuk belajar darinya.

Suasana di kampung masih tidak berubah..nyaman dan segar..jauh dari bunyi bising kenderaan..itulah perhentian yang aku minati..Atok juga banyak memberi nasihat tentang kehidupan ini..Semuanya berlalu dengan cepat sekali..

Kata atok "aku nak lihat cucu ku ini berjaya" "bukan dunia tapi akhirat".kata-kata itu menusuk jiwa ku.Perjalanan atok ini dah tak lama lagi.Ini adalah perhentian sahaja.Nenek juga menyuruh memperbanyakkan amalan serta mengamalkan segala ilmu yang di pelajari..

Nasihat yang begitu berharga sekali..Perjalanan aku juga tiada sesiapa yang tahu kecuali Allah SWT..Ya Allah..


Setiap yang bernyawa pasti akan merasai kematian.........

No comments:

Post a Comment