Friday 23 September 2011

SAYANGNYA DIA PADA ADIK-ADIK

Wanita Purdah Perancis Mahu Jadi Presiden

Bagi aku sangat terpegun dengan keberanian wanita purdah ini untuk mendapatkan Hak Berpurdah di Perancis..

Menurut Berita Harian /Jumaat 23 September 2011 m/s : 50.

..................................................................Gambar Hiasan......................................................................

                                           
Seorang wanita Perancis yang memakai niqab walaupun berdepan dengan pengharaman oleh kerajaan, dan beliau menyatakan kesediaan untuk bertanding menjadi Presiden pada pilihan raya tahun depan.

Cekalnya dan berani wanita ini,beliau juga sanggup bertanding untuk mendapatkan Hak berpurdah bagi semua Wanita di Perancis.

Sebagai seorang manusia dan kita juga di lahirkan di dalam Islam,haruslah kita mengambil berat tentang orang lain tambahan pula orang yang terdekat dengan kita.Sebagai Contoh kita sebagai pelajar yang bernaung satu Kolej dan satu bumbung mestilah mengambil tahu hal orang lain.Di sini bukan lah aku ingin mengaitkan dengan "Busy Body" tapi sebagai wadah nasihat dan menasihati orang lain.

Tidak lah seorang itu baru hendak sempurna dan menjadi taraf Nabi baru boleh menasihati orang lain.Di dalam suasana belajar di Kolej adanya senior dan Junior.malahan di tempat Ku..senior memang mengambil berat tentang adik-adik junior.(bukan tujuan nk puji sesiapa) tpi kami berpegang sesama muslim adalah saudara.

Aku mengambil contoh dari berita Wanita Purdah ini sebagai jalan untuk mencontohi beliau dalam mempertahankan Islam dan menyebarkan Islam itu.Dan tujuan juga untuk rakan-rakan muslimah seperjuangan,janganlah lemah dan teruskan Usaha Kalian..Allah swt Sentiasa bersama dengan kita..


SMS yang dikirim kepada Ku daripada My BOS(Nurul Islam Sensai/kak Ika)

"Ingatlah Allah diwaktu Senang,nescaya Allah akam mengingati diri kita di waktu kita kesusahan.."


[Kata-kata Dari Imam Kita yang Mulia Imam Syafie]

"Perjuangan itu ibaratkan ranjau bertatah duri-duri yang mencengkam leluhur daging.Ditaril ia sakit, ditolak ia menjadi nanah.Tapi bagi seorang perjuang.Kesakitan itu ibarat tiupan angin yang lembut dari Syurga & tegukan air sebagai penyejuk tekak di padang pasir.."

"Tinggalkanlah rasa duka semampumu kerana memikul beban duka boleh membuatmu gila.Kelmarin Tuhan telah menolongmu.Percayalah esok pun Dia(Allah) pun masih akan tetap menolongmu.."

No comments:

Post a Comment